Fredag, i skolan..

De undrar hela tiden... Visst, det är väl för att de bryr sig, men jag vet inte om jag vill det...
"Försvann" upp till klassrumsvåningrna från fikat och läste, sen när de andra kom upp kom Ester och satte sig brevid mig och följande konversation:
E: "Altså Jenny, får jag fårga en sak?"
J: "Mmm..." Med blicken fortfarande i boken
E: "Vad är det som har hänt igentligen? Du är hela tiden så undvikande"
J: "Typ inget..."
E: "Okej....."
J: "Mmm....."
E: "Vill du prata om det?"
J: "Nej..!"
E: "Aja, om det är nått så finns vi här för dig.."
(J: "Som att jag någonsin skulle lita på er igen?!?") Fast jag sa aldrig det...

Sen var Louise sur på mig på Fysiken för att jag satt och läste... Som om det stör henne? Är väl bara för att hon är avundsjuk på nått sätt. Bara för att jag lär mig bättre av att läsa boken själv hemma än att lyssna på Farids himla prat, som bara rör till allting? Aja, skit samma, vem orkar tjafsa med henne om en sån strunt sak...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0