2010

Nyårsaftonskvällen blev faktiskt riktigt trevlig! vad vi gjorde på dagen skev jag ju i ett tidigare inlägg; så här kommer kvällen:
Nisse och Helena kom och hämtade oss till slut och vi åkte ut i skogen hem till Nisse.
Väl ute pulsade vi fram till huset och klädde av oss och gjorde brasa i väntan på Max och Caroline.
Eftersom Max och Caroline var på middag på annat håll tog det hela lite tid innan de kom, och Nisse, Helena, Tobias och jag gjorde i ordning dipp och snittar (även kännt som "Nisses snittar" eftersom det var han som skar till brödet i trianglar). Äggen till snittarna tog en evighet att koka, har ingen aning om hur de lyckades, men Helena skyllde på Ola, Nisses lillebror. Men gott blev det alltihop till slut i alla fall.
Halv tolv kom Max och Caroline och vi korkade upp champagnen några minuter i 12 och gick ut på ett litet fält och smällde lite fyrverkrier. Sen hade väl Nisse och Max fått för sig något om att vi skulle stå ute tills alla frös, men Max sa att han inte skulle erkänna att han gjorde det, även om det var så. Men tillslut tyckte väl killarna synd om sina respektive älsklingar som frös redan från början, så vi gick in.
Efter lite småtuggande på chips och snittar och all möjlig dricka, blev vi trötta och gick och la oss strax efter två.
Tobias och jag hamnade i en smal bäddsoffa, trångt men mysigt. :)

Kvällens bästa citat:
"Är det någon som vill ha.. nej.. så ska man inte säga.. Men jag tänkte säga trekant"
     - Nisse om sina trekantiga snittar


Älskling och jag innan vi åkte, nästan 2 år och 3 månader (minus några timmar)




 

Nisse och Helena                                                     Max och Caroline

 
Nisse :)                                                                  Nisses snittar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0