Träningspass måndag 25/1

Jaaaaaaa.. dagens träning var ju inte direkt den bästa.. gick bra till en början men sen kom Eve och skulle lägga sig i..

Passet:

Danneinsim
300 fr ben F4
12 x 6 me växl F5 st 2.30
200 löst
20 x 25 fr ss F5 0.40
200 löst
2 x 75 spec F5 st 3.00
300 avbad

                     ca 3000 m

Jag sammanfattar detta med det mail jag skickade till Danne nyss:


"Hej!
 
Jag vet inte om Johan redan har mailat dig eller så..
Vi antar att du på något sätt kommer få veta om detta ur Virre och Eves synvinkel och vill bara att du även ska ha vår.
De kommer nog säga att vi var uppkäftiga och störiga och sånt, men ja.. man kan se det på olika sätt.
 
Eftersom du skickat ett pass, hade vi med oss det och simmade det.
Vi följde passet till bästa förmåga, men när vi kom till medelyväxlingarna så kom Eve (och senare Virre) och sa att det såg ut som att vi bara badade och simmade löst.
Dock stod hon mest bara där medan vi hade vila.
Efter ett tag så bestämde Virre och Eve att vi skulle göra de resterande (ca 6-8 st) från pallen. Helt okej tyckte vi och simmade över. Då skulle Eve starta oss tydligen, och bestämde raskt att vi skulle ha kortare starttider.
Då vi tyckte att den tid vi hade innan var precis lagom, sa vi ifrån och sa att eftersom du skrivit den starttiden i passet skulle det vara så, eftersom du vet ungefär vad vi klarar av. Eve blev bara sur och sa "Nu är det jag som bestämmer, nu simmar ni när jag startar er, vi tar det sen"
 
Vi tog upp det efter träningen med Eve, som fortfarande hävdade att vi inte simmade ordentligt i början, och hon som tränare såg det, och att vi ändå inte skulle få nån syraträning om vi hade så lång starttid och så, och att hon inte kunde vet att vi kört syra träning nästan 1 vecka redan, eftersom hon kommit hem från USA nyss. Det berodde på att hon vägrade lyssna på oss.
 
Starttider är väl egentligen väldigt individuella vilket jag kan hålla med om, men sättet hon gjorde allt detta på och hur hon ignorerade vad vi sa var inte så kul.
Vi kan ha upplevts som uppkäftiga, men vi ville följa ditt pass, eftersom det kändes som att vi skulle fått ut mer av passet om vi hade simmat på de starttider du gett oss.
Tyvärr kände i alla fall Johan, Mailn och jag oss väldigt avtrubbade på att fortsätta träna efter att det hände, och man hade inte alls samma lust att kämpa på.
 
 
Det blev kanske ett lite rörigt mail, men vi tycker att det ska vara kul att simma och att tränarna ska lyssna på vad vi simmare har att säga.
 
Jenny"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0