Dag 6 + 7..

Igår bara lägga in underhålls avtal i Medusa och ha hand om telefonen.. astråkigt.. samma idag hittils.. Sitter på jobbet nu, skriver lite när jag inte orkar lägga in fler avtal för stunden.. och sen är det bara fortsätta jobba när man skrivit några rader.
Insändaren står iaf i tidningen idag, hoppas man får något svar eller någon iaf reagerar och kanske tar åt sig det som stod i den.
Inte på direkt uppåt humör idag heller.. Saknar älskling massor.. Pontus är nog rätt sur på mig oxå eftersom jag inte orkar berätta allt.. Har lovat att skriva det här istället.. Han skulle ju till sin andra Jenny så han hade väl inte riktigt tid..
Kompisarna från skolan kommer ikväll på födelsedagsmiddag.. hade igentligen ingen lust att bjuda Ester och Karo, men kan ju inte utesluta de två och bjuda resten.. så får stå ut en kväll.. sen behöver jag inte ha så mkt med dem att göra.. Fast igentligen har jag lust att bara ställa in allt och be Tobbe komma istället.. Grät hela vägen hem igår.. och det jävla tåget var ju tidigt oxå = några minuter kortare med älsklingen.. :( Jag hatar att åka ifrån honom, det gör så ont i mig...
Och det på allt annat gör att jag inte orkar, inte ens prata om det..
Vi satt vid ån i söndags och pratade om sommaren.. 3 veckor utan älskling i sträck.. han åker på Gothia sista veckan jag jobbar, och sen åker vi till Gotland 2 veckor, och han till Sälen en vecka under tiden vi är på Gotland.. Tobbe föreslog att han skulle komma till Gotland när han kommit hem från Gothia, kanske åka med oss, eller i annat fall någon dag senare och vara där till dagen innan de ska åka till Sälen. Det gäller bara att övertala mina föräldrar.. De har som sagt ingen anledning att säga nej.. har bestämmt mig för att vägra följa med ifall älskling får följa med, särskillt som det ser ut som de inte kommer låta mig åka hem till Köpings träningsläger..
En av sakerna som får mig att må dåligt är att mamma och pappa knappt pratar med Tobbe.. inte frivilligt ur bara tomma luften.. ibland när pappa och Tobbe tittar på fotbollen så pratar de rätt mkt, men aldrig annars, och eftersom mamma inte tittar så mkt på fotbollen så blir det aldrig så med henne.. Tycker de inte om hnm eller tycker de bara att de inte har något att prata om med honom? Borde de inte ens kunna låssas lite..?
Tobbe känner sig nog inte så "trygg", eller vad man ska säga, hemma hos mig.. man ser det på honom ibland..
I början, okej, då kan jag gå med på det att mamma och pappa var lite vaksamma, men nu efter snart 9 månader..?
Hans föräldrar pratar massor med mig, och de har sagt att de tycker jag är jättetrevlig och snäll och duktig.. vem vet om det är sant, men de kan iaf låssas, vilket gör att jag trivs och känner mig "trygg"..
Om det nu tänker vara så här.. kräver inte att mina föräldrar pratar JÄTTEmkt med honom, men något mer än "hej" och "kan jag få salladen" kan de väl säga..? Tänk om Tobbe en dag tröttnar på det.. Inte värt möda att ha en flickvän som har föräldrar som är överbeskyddande, gnälliga och inte verkar tycka om en.. Om det skulle bli så.. att det tar slut.. så kan jag inte leva.. vad som helst bara jag slipper vara utan honom, det går bara inte.
Det är ändå han som har fått mig att orka 9:an.. Har alltid sagt "Det ordnar sig, älskling, det blir bra, vi hjälps åt"
Tobbe och Pontus är det bästa jag har. Finns inget som någonsin kommer kunna ändra på det..
Jag hoppas ni kan utstå mina elaka/ledsna/sura/hopplösa stunder, men jag förstår om ni inte kan det, kan inte lova att jag ska bättra mig heller, eftersom det är så jag är...

__________________________________________________

Ja.. vet inte vad jag har skrivit.. orkar inte läsa igenom det heller.. låter så patetiskt... men men.. nu hemma och äntligen lyckats få iväg tjejerna.. usch usch säger jag bara, men nu slipper jag dem ett tag iaf.. tur det..
Äh, skit samma det är nog inget att läsa det här men.. sova snart.. Imorgon ska jag prata med mamma och pappa om Gotland och det.. om jag inte hinner ikväll..

Gonatt världen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0