Det får inte bli så, absolut inte, aldrig i livet!!

Sabba mitt liv bara.. gör det... tre år till av helvete, inte ens ett ynka år bra?!?
Jag visste det, det var för bra för att vara sant.. men varför jag?!?!?!?
Idag stod det i tidningen: Fyrisskolans Elprogram ska flytta till Ekeby gymnasiet..
Det som jag hade sett fram emot ända sen jag bestämde mig för att söka till Fyris kommer genast att förstöras?!?
Att få gå på samma skola som Tobbe, skulle betyda att vi skulle kunna träffas mycket oftare, nästan varje dag i princip, trots att vi skulle vara i olika hus, men ändå nära, och att få träffa hnm oftare skulle få mig att må så mycket bättre..
Tobbe vill inte heller att det ska bli så, inte bara för våran skull, utan de praktiska för honom, kommer att ta massa extra tid att åka ända dit ut och sånt skit..
Hans pappa kom hem idag och sa "Tobias ska du flytta till Ekeby?" vi båda utbrast "va?!?!"
"Har ni inte läst dagens UNT?" frågade han och bläddrade fram till rätt sida. Vi läste och jag försökte förtvivlat hitta något litet ord som sa att det inte var helt klart än...

Elutbildning flyttas till Ekebygymnasiet i höst

I Höst flyttar eleverna på Fyrisskolans elprogram till Ekebygymnasiet. Det väntas politikerna i utbildnings- och arbetsnämnden, UAN, besluta om nästa vecka.

Genom att flytta eleleverna till Ekebygymnasiet slipper kommunen bygga om Fyrisskolansk lokaler för att passa elundervisning.
- Det sparar vi minst 30 miljoner kronor i investeringsmedel på. Vi kommer också att miska vår hyra med omkring en miljon kronor, säger Mohamad Hassan (fp), ordförande för UAN.

Flytten gör också att könsfördelningen bland eleverna på Ekeby blir jämnare, idag är cirka 80 procent av skolans elever tjejer. Ekebyskolan växer också från dagens 300 elever till 500.
      I Ekebygymnasiet finns redan lokaler anpasade för elprogrammet som friskolan Doctrinagymnasiet tidigare hyrt. Men när Doctrina nu flyttar får Fyrisskolans elelever ta över lokalerna.

Lokalerna ägs dock inte av kommunen, utan av den privata hyresvärden Ågerups fastigheter. Oppositionspolitikern Ulrik Wärnsberg (s) är kritisk till att kommunen nu hyr in sig i fler externa gymnasielokaler. Han tycker att man borde vänta med beslutet om flytten till den utredning dom nu görs av gymnasieskolans lokaler är klar.
- Det är konstigt att forcera fram ett beslut om att hyra ytterligare externa lokaler när vi samtidigt utreder hur vi ska göra oss av med lokaler och minska våra hyreskostnader, säger han.

Får gnälla mer om det senare..

Älskling underbar, han säger att han hellre hoppar av och byter program om det blir så.. men det går inte.. kommer vara för sent när de får reda på det...

Älskling på träning nu.. jag sitter bara här och deppar.. Älsk är bäst, idag sa han en sak som bara får mig att älska honom ännu mer <3
ska nog dra bort till elljusspåret och springa... jag som trodde jag nästan kunde hoppas på att jag mådde bra.... Springa tills jag är så jäkla slut att jag inte orkar cykla hem igen och de får köra mig till sjukhuset istället eller nått.. jag vill inte leva... jag kommer aldrig orka skolan om det blir så.. aldrig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0