Smärta ÄR en högre form av njutning!

Gårdagen, det ville tydligen itne laddas upp....?



Jaa, hur har dagen varit?
Hmmm..

Jag slutade nån stans strax inna franska provet i förra inlägget så fortsätter väl därifrån:

Franskaprovet gick väl hyfsat, lite chansningar här och där, men det räcker helt klart till G iaf, så då rä det lugnt.
Sen lunch: kontiga pannkakor.. så vart itne mycket till lunch idag heller..
Slapp iaf fotboll... vi hade teori om typ kondition istället med nån lärar kandidat, och sen upp till idrottsalen för att göra bip-test.. är grymt sur för att mina knän inte klarar av att springa på sånt golv, så var tvungen att kliva av vid typ nivå 5, trots att jag konditionsmässigt hade klarat längre.. hade det varit på bätre underlag hade det inte varit några problem alls

Sen drog man och simmade, jag var seg som 17, och eftersom jag inte simmat på 2 veckor gjorde det ont överallt, då tog jag i ännu mer :D "Smärta är en högre form av njutning"
Sen tränade Malin och jag medleygruppen (och Dooley var med på ett hörn) och vi var elaka mot dem, passet såg ut så här:
200 m insim
100 m medley, låg fart
20 x 25 m frisim starttid 40 elelr 50
50 löst
20 x 25 m samma som innan
avbad

Det behövdes kan jag säga! Extra kul när det var Dooley som sa omgång nr 2 av 25:orna och de trodde han skämtade xD
En timmes paus, duscha och äta och sen tränarmöte
Livliga diskussioner..
Vad lite det här med indelningen av nya grupper till i höst, och att US vill satsa mer på att ta in yngre simmare, som är upp till 10 år.. enligt den nya indelningen eller vad man ska kalla det så sa Christer att mina simmare var för gamla för att vara kvar i Medley.. trots att de bara simmat totalt ett år (en termin i crawl och en i medley) så ska de alltså upp i teknik nu, påstods det...
För mig är det samma sak som att förbjuda barn över 12 år att lära sig simma.. "nej tyvärr du är för gammal"
För mig skulle det vara hjärtskärande att säga det till mina simmare: "ni får antingen gå upp i teknik eller oxå sluta.."
För jag vet att alla skulle sluta då, ingen av dem skulle orka det, just i nuläget iaf... och jag tror inte att någon vill det heller...

Ringt och gnällt massor för älski om det, lite taskitg men när jag sa att jag skulle ringa upp när jag ahde lugnat ner mig så sa han att det inte gjorde något..

Nattiiii!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0