Val Thorens 4-11 april

Lördag 4/4
Planet gick 9.25.. Jag hade sagt hejdå till T redan kvällen innan  med månda tårar.. På morgonen grät jag bara i tysthet på rummet, att vara borta från T och P är det västa som finns.. Resten av dagen lyckades jag överala mig själv at tlåta bli..
Landade vid 13-tiden i Grenoble och buss därifrån 3 timmar till Val Thorens.
Inpackning på rummen (vilka inte var störtmoderna precis, då hotellet var det första som byggdes för arbetarna som byggde upp resten av byn i Val Thorens, men de duger) och sen gick vi en liten sväng i byn och handlade lite.
Välkomstmöte 19.30 och sen middag: Fondue.
Sedan vara vi dödströtta och somnade tidigt.

Söndag 5/4
Frukost 8.00, så vi gick upp då och klädde på oss och sen ner till matsalen. Väderrapport från en av guiderna: - 2° och sol, av lite snö eftermiddag/kväll.
Vi åkte på förmiddagen i Menuires (stavning...?) och sedan till baka till Val Thorens och åt lunch vid 1-2 tiden. Pizza som vi dleade på från nån lite kiosk i byn, typ Take Away..
Efter lunch åkte jag inget, ville spara knäna lite.. Eric och jag låg på rummet och läste och brorsan spelade spel..
Middag 19.30
Förrätt: Svamsoppa med ajoli och bacon
Huvudrätt: Fläskkarré m potatismos med morötter i + tillbehör
Efterrätt: Creme bryllé

Måndag 6/4
Förkyld :( :(
--*--*--*--*--*--
Åkte i Meribel hela dagen, vi hittade en riktigt fin backe :)
Åt på en liten resturang/take away i dalen.
Vrpade 2 ggr på vägen hem, första var lindrig, men andra gången vred jag om knän... ont ont..
Ispåse från baren på hotellet så det blev lite bättre, bara lite ont kvar.. men ville bara hem till älsklingarna då....
--*--*--*--*--*--
Förrätt: Typ Gravad lax med lite tillbehör
Huvudrätt: Kyckling med pesto och stekt potatis och tomatkompott
Efterrätt: Äppelkaka med kanelglass (mkt god glass)

Tisdag 7/4
Fruktansvärt ont i halsen, och lite i knät.. Stannar inne på förmiddagen i alla fall och läser och pluggar.. Sovit dåligt i natt, inte kunnat svälja utan att det gör ont i halsen... Längtar hem till mina älsklingar och min säng.. Är bara ca 100 timmar kvar tills vi landar på Arlanda.
--*--*--*--*--*--
Jag hatar att vara förkyld... troligen har jag lite feber oxå.. och har börjat hosta.. Mamma och Pappa tvingade ut mig på eftermiddagen för att jag skulle sitta i solen i backen, dock gick solen i moln precis då.. så frös som 17.. Åkte nått åk sen.. Nu ska vi ner och äta + att et är nån "Boogie Nught" m 70 och 80 talsmusik som mamma och pappa ville gå på.. Inte jag iaf, vill hellre sova...
--*--*--*--*--*--
Förrätt: Getost på bröd med rödvinsinkokta päron
Huvudrätt: Lax med nått jox på och vegetarisk lassange
Efterrätt: Brownie
Ingen Boogie Night, vi slumrade till redan efter middagen..
Hörs inte så mycket heller, vilket är bra..
Älski ringde nyss, saknar hnm så mkt.. tänk att bara få ha honom här på nätterna så jag kunde få sova ordentligt iaf..

Onsdag 8/4
Åkte lite i Oreille idag, men blåste för mycket så blev tillbaka till Val Thorens gnaska snabbt igen. Åt typ som kycklingkebab i byn och eftermiddagen åkte jag inte, har läst och räknat matte.
Dagens citat: "Jävla..... apa.." Eric om en handduk som inte ville hänga på sin krok
71 timmar kvar.. Är rätt jobbigt med förkylningen fortfarande.. hostar massor och låter mysko när jag pratar..
--*--*--*--*--*--
Förrätt: Rödbetor + tillbehör
Huvudrätt: Lamm med parmesanostkräm
Efterrätt: Mocka kärm med havreflarn

Torsdag 9/4
Åkte i Corshevel idag. Tog nästan ½ dagen att ta sig dit. På vägen dit åkte vi lift med nån konstig människa:
"Hey guys, where are you from?"
"Sweden"
"Ah, good country" och så började han sjunga "orientering, orientering, orientering, orientering" "do you do orientering?"
"No.."
"Just n school, when they make you?"
"Yes.."
Åt pasta med kyckling och ingefära till lunch, och sen steka i solen.. sen hem, tog typ 2 timmar..
Nu ligger ma på rummet, död, ont i knäna.. kanske ska göra lite av kemin sen.. duscha först innan varmvattnen tar slut
--*--*--*--*--*--
Förrätt: Minns ej..
Huvudrätt: Lax och sej gryta med skaldjurssås
Efterrätt: Tira mi sou

Fredag 10/4
Blåsigt och kallt, men varmt längst nere i dalen.
När vi skulle åka kabinbanan var det en skidlärare, typ privatlärare som mosade mig så att jag höll på att bli klämd mot dörren till kabinen precis när den öppnade sig och vi skulle gå in.. för att inte bli klämd gav jag henne en liten knuff och hon "tappade balansen".. (såååå medflit..) ochblev skitsur och allt var mitt fel tydligen så hons tod där och skrek på franska åt mig ( och jag förstod typ det mesta, dels av själva språket och dels de hon "ville ha fram..") hon trodde typ att hon ägde hela stället bara för att hon vara skidskoleläare innom ESF...
Men tydligen vara jag bara "dum i huvudet, helt blåst" enligt fler, nämner inga namn.......
I övrigt lever man på diverse tabletter och annat:
Ipren/Panodil, Bromhexin, nässpray, halstabletter.. de 3 första 2-3 ggr/ dag och sen halstabletter så ofta som möjligt flr att ha någon röst.. hostar gör jag ändå, trots medicin.. och ont gör det.. viker mig dubbel och hostar till jag inte kan andas mer.. jippeeeiii..
Mindre än 21 timmar kvar
Vi ska kl 5 imorgon.. frukost 5.15 och så grå bussen 6.15 och planet inte förens 13.15
--*--*--*--*--*--
Förrätt: Jordärktkock soppa
Huvudrätt: Anka + typ bakad potatis
Efterrätt: Vit choklad mousse :) Underbart god <3

Lördag 11/4
Segt att gå upp så tidigt.. när vi väl kom till flygplatsten var det 3,5 timme kvar tills planet skulle gå... och inte ett skiiit fanns det på flygplatsen att göra..
Vi fick iaf åka 15 minuter tidgare, så landade i Sverige strax efter 15.30..
Det mesta gick rätt smidigt, utom mitt huvud som hatade mig under hela flygresan.. sprängande huvudvärk från start till ca 2 timamr efter landning..


Lite bilder :)
                   
                      

                     

                     
                        
                                

                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0