Egentligen/igentligen xD

Jaa.. liten kul konversation om stavfelet e/i i ordet "egentligen":
jag sa något där jag stavade "igentligen" och naturligt vis fick jag pikar för det:
D: EGENTLIGEN heter det!XD
J: jag veeet.. men jag skriver alltid med I när det bara är så här, men med E när jag är i skolan/gör skolarbeten
D: skriv med E...:( Jag är så trött på alla som säger Igentligen... många väljer ju att uttala det så:(
J: Jag lovar :)
D: bra<3:D du är för smart för att hålla på att fåna sig så;O

haha xD

Orkester idag oxå :) Det gick mycket bättre än jag hade trott att det skulle gå :) Många nya personer, men vi spelade en del gamla låtar från förra terminen :) Och många nya roliga låtar som är rätt kända :) Kan lägga upp länkar till dem sen :) Man kanske ska vara lite satsig och toköva på de nya låtarna och vara typ bland de bättre i år? xD Vet dock inte om jag har tid, men vi får se :)

I övrigt inget speciellt idag, dagen rullade på som vanligt: Kemi, Matte, Lång lunch, Fysik, Nv Science (Profil) och sen var jag förbi och hämtade Kursmaterialet inför helgen :)

Nu är det läggdags, men ska läsa lite kemi innan jag somnar :)
Gonatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0