Helgen i Gamleby

Det känns som att vi har ätit konstant hela helgen, tack och lov är det väl inte riktigt så.. meenn..

Vi åkte ner på lördag efter att jag hade jobbat (och blivit badad av mina simmare.. i bara underkläder under tränarkläderna..) och kom ner vid 18-tiden. Eftersom vi ätit på vägen var vi inte hungriga när Gunmarie (T's farmors syster) ville bjuda på middag, så då tvingade hon i oss lite fika istället.
När vi sedan åkte hem till Linnea (T's gammelfarmor) var ju hon helt övertygad om att vi nu var hungriga och fixade varmkorv med bröd. Jag var fortfarande inte hungrig, men Linnea blev nästan ledsen när jag bara tog lite att dricka. Och inte fick vi gå och lägga oss förräns vi bedyrat att vi hade något som vi kunde äta på rummet, om vi skulle vakna i natt och vara hungriga.

Efter frukosten på morgonen var T och jag ute och sprang, efter dusch så var vi och kollade runt lite på ställen deras släkt bott.
Sen vid 2 var det "middag". God mat, men mycket.. kändes som vå åt konstant till 17.. Förrätt, Varmrätt, Efterrätt, Fika, Tårta.. osv..
Vi kom iväg hemmåt vid 17.20 tiden

Var kul att träffa Linnea, hon är en pigg och glad 90-åring som pratar sjungande småländska och rullar massor på R:en :)
Trevlig helg kort och gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0