Indien Dag 2 - Lördag 18 december

Bryssel → Chennai/Madraas

Gick upp vid 6-tiden för att duscha och äta frukost. Sen med Shuttle bus till flygplatsen. Vi fick gå på planet i tid, men blev sittandes ett tag, så ca en timmes försening. På planet var det film, spel, äta, sova, film, äta, film, läsa osv. Jag såg "Salt", "Killers" och "Eclipse". Pappa och jag spelade "Vem vill bli miljonär?" som fanns på planets inbyggda monitorer.
Maten på flyget var god, första gången: Kycklingbröst m pasta + grönsaker + sås + sallas + bröd och någon kaka m blåbärsmousse på. Andra: Kyckling + någon slags indiska "knyten" + sås och glass efter.
När vi landat (efter 9,5 lååååååånga timmar) fick vi väskorna snabbt och hittade vår chaufför John Kennady på en gång, tack och lov. Sen blev letandet efter hotellet lite jobbigt. John visste inte riktigt, eftersom han inte är härifrån, och här i Indien svarar man inte "Jag vet inte" utan hittar på något lämpligt bara. Efter att ha kryssat runt och åkt fram och tillbaka i totalt 2 timmar insåg vi att det var ett hotell vi åkt förbi flera gånger. Vi kom i säng vid 4-tiden på söndag morgon.

Första intrycken av trafiken:
* Man kör inte i de uppritade filerna
* Man kryssar vilt mellan filerna, kör gärna mitt på linjerna
* Tutar / Blinkar med helljuset så mycket som möjligt
* Kor, hundar och människor längs vägen
* På lite större väg (typ motorväg) ko mitt på vägen!
* De kör som galningar
* Inga marginaler
* I trafikljus: Som tetris, alla ställer sig så lång fram som möjligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0