Indien Dag 7 - Torsdag 23 december

Tranquebar

vaknade och hade ont i magen, gick upp för att äta frukost, men när jag reste mig snurrade allt till och jag mådde illa. Mamma tog in lite frukost åt mig, men kunde knappt äta något. Har tillbringat hela dagen i sängen och läst och sovit. Nu så här vid 18-tiden känns det bättre men kroppen är helt urpumpad på energi. Har längtat otroligt mycket efter min älskling idag, bara att få vara nära. Kunde inte han och Simba teleportera sig hit bara för en dag?
Fick sällskap av brorsan vid lunchtid, då var han oxå dålig, samma symtom som jag. Vi får väl se om vi bara tar in något på rummet ikväll till "middag", typ pommes frittes, för nu börjar jag faktiskt bli hungrig! Inte så konstigt när man har ätit en rostad macka med marmelad och några bitar ananas på en hel dag.
Inatt hade vi strömlöst på rummet = ingen AC eller fläkt = varmt! Hoppas vi slipper det i natt så man kan sova gott! 

Yes, första magsjukan! Underbaart.. NOT!




Den vänstra bilden: Ett monument till minne av de första danskarna som kom till Tranquebar 1706, står på stranden precis intill hotellet.
Höger: Det torn som är kvar av ett tempel precis vid stranden, 2 av tornen har rasat ner i havet.

Vänster: Hotellets "uteplats" jag står precis vid vår dörr. Poolen längst bort i bild till höger :)
Höger: Fin blomma, ingen aning om vilken sort, sån där papegojblomma kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0