Torsdag!

Snart läggdags efter en lång dag!
Jag har varit och flängt och svängt överallt känns det som.

svenskan tittade vi på film, Korpen Flyger. Den är på orginalspråket, Islänska, så det är lite kul att sitta och lyssna på samtidigt som man läser vad den svenska översättningen är.

Samhällskunskapen var ju inte direkt ansträngande.. Det var betyssamtal och övriga skulle läsa några sidor i boken. Dock hann hon inte med mig, eftersom hon gick nedifrån på klasslistan, men det blir väl imorgon.

Sen hade vi vår långlunch, och eftersom det var torsdag så betyder det först spelning för mig. Mia (min flöjtlärare) hade en praktikant där idag, så hon skulle spela med mig och typ ja.. det vanliga man brukar göra på en flöjtlektion.. Men guuuud så jobbig människan var! "Öva på det, och på det och på det, har du tid med det?"
Tyvärr ska hon vara där åtminstone nästa vecka oxå, så blir väl till att försöka klämma in lite flöjtövning i mitt tajta schema..

Efter lunch hade vi Matte och det var mest genomgång + räkna, men vi fick även tillbaka våra Nationella Prov i Matte C! Jag fick VG på provet = VG i kursen! Jag är mycket nöjd, mer hade jag inte hoppats på :)

Sen var det Profil ( NV Science för min del) och vi räknade mest på optiska instrument, medan den andra gruppen dissikerade koögon. Myysigt värre, nästa vecka är det min tur..

Och sist men inte minst Fysik! Så otroligt segt, men vi klarade oss igenom lektionen i alla fall!

Sen blev Tess och jag lite snabbt intervjuade inför kamera av Sebastian och Isabelle (????) som har som projektarbete att försöka locka NV elever till Fyrisskolan :)
Sen sprang man runt på stan och bort till Holmlunds för att prova en Kavajjacka som jag såg där förut men inte orkade prova då, men den var inte lika snygg på!
Sen till orkestern, eftersom jag inte ens hade en chans att hinna hem mellan, och tror ni inte att Mias praktikant var där..?!? Jo, men tack och loc slapp jag henne, hon satt bland 1:a Flöjterna.

Därefter hem och plugga lite Fysik, eftersom vi har prov på måndag! Usch! Meeen det går nog bra :)

Sova snart!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0