Beroendeframkallande!

Har nyss gjort marränger, eller de hette tydligen ryska kyssar!

Här är receptet:

4 st äggvitor
3 dl socker
125 g valnötter eller sötmandel (jag höftade lite bara.. går säkert bra med vilka nötter som helst..)

Vispa äggvitorna och sockret över ett vattenbad (vattnet ska inte koka, bara sjuda)
Vispa till en fast smet, lite seg. Grovhacka nötterna och rör försiktigt ner dem i marrängsmeten.
Klicka ut på plåt och grädda mitt i ugnen 125° i ca 30 min (samma temp och tid för varmluft, skifta plåtarna efter halva tiden om du har flera)




Annars har vi inte gjort så mycket.. Varit en sväng i Boländerna och kollat lite på kameror (vilken jag ska önska mig i 18-års present) och så hittade jag lite 10-kr saker :) Några kollegieblock och ett par gula leggings :)
Fynden från igår blev: Ett par jeansleggings (typ mellanblå) för 99 kr och ett par leggings i typ lackimitation för 139 kr :) Hittade även några jackor, men köpte ingen av dem eftersom jag inte kunde besämma mig för vilken som var snyggast.. Kanske blir en sväng ner på stan imorgon för att prova igen ;)
Pluggat matte oxå.. snart klar med kap 5, och det känns som det mesta därifrån sitter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0