Snökaos

Igår eftermiddag kom det 10 cm snö bara under eftermiddagen, troligen mer totalt. Blev fullständigt trafikkaos här i Uppsala. Bussarna som inte hade vinterdäck kunde inte komma upp i backar och viadukter, så bussar fick gå andra vägar eller ställdes in helt.

Jag hade tur och kom hem med "rätt" buss, men det tog 35 minuter istället för 7-8..
Tyvärr kommer väl snön inte ligga kvar eftersom det är ska bli 5 plus idag..

Kvällen igår ägnades åt att plugga fysik, laga mat till de familjemedlemmar som var fast i snökaoset (sötpotatis och pumpasoppa, mkt god!), plugga mer, sitta och stirra på böckerna, ge upp och titta på Lark Rise to Candleford istället.

Fysikprovet är nu avklarat, även redovisning i SvC så nu är man "fri" för kvällen.
Imorgon är vi lediga, förutom utvecklingssamtal som jag har kl 9.00, så ingen större sovmorgon tyvärr.

Sitter och väntar på att Biologin ska börja, sen ska jag och simma om min arm och mitt huvud tillåter det, sen är det smågrupperna som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0