Att tänka sig för!

Tänk om alla kunde tänka sig för innan de sa saker? Innan man berättar för en kompis det en annan kompis berättat för en nyss? Om alla tänkte på konsekvenserna av att sprida ett RYKTE?

Tyvärr förstår de flesta inte ens att de sprider ett rykte, de "bara delar med sig" av något!
Men tänk på de som drabbas av ryktet, den eller de personer som ryktet handlar om! Och att ett rykte inte alltid innehåll är fullständigt och sant! Vill man verkligen att någon skulle sprida något sånt om en själv? Antagligen inte!

Kommer inte nämna anledningen till detta, men jag uppmanar alla att fundera lite över vad som verkligen bör spridas vidare innan man säger något till en vän. Det kan göra illa andra så fruktansvärt mycket!



Nu till andra saker:
Tävlingen i helgen (som jag inte nämnt tidigare, men ja..) gick finfint! Pers på 50, 100 och 200 rygg samt 50 bröstsim! De ni! Inte illa för att vara lilla mig :) Jag är mycket glad!

Dagens träning, blev endast landträning eftersom jag hade annat för mig som var mycket viktigare än att hinna med simningen.

Nu ska jag sovaa! Gonatt :)

Kommentarer
Postat av: Dexter

Sv. Najs :D Svart är inte mycket för grönt. :D

2010-10-12 @ 13:42:45
URL: http://dextaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0