"O, jerum, jerum, jerum..."

Igår var det Φ-dagen (Finaldagen) av recceveckorna. Mycket kul och spännande. På förmiddagen hade vi en föreläsning (Algebra och geometri), sedan lunch och där efter cyklade vi ut till Fyrispark. Efter lite lekar på parkeringen där, så kom bussar och hämtade oss och körde oss till Gamla Uppsala. Där var det lite stationer med typ samarbetsövningar (typ charader, nynna på sång av en artist, lapp-leken osv) och sedan avslutningen, när Rekå avslöjade sinna sanna identiteter. Har tagit en massa bilder, och några hamnar väl här så småningom!
Efter detta fraktades vi tillbaka till Fyrispark för att byta om och sedan påbörja Finalgasquen! Det var trevligt och jag hade bra bordsgrannar (placering). Det var även kul/spännande att få lära sig med och praktisera hur en sittining går till!
Rubriken på inlägget är en bit av refrengen på den sång man alltid sjunger i slutet av sittningen, "O gamla klang och jubeltid"

Idag har jag jobbat, trött som jaa.. Kom inte i säng förrän halv 3 och skulle upp klockan 8 för att vara i simhallen kl 9.15. Typiskt nog hade jag ju fått ta ett extra pass då Ida inte kunde komma. Men det gick okej ändå!

Efter alla grupper simmat klart och jag duschat och tryckt i mig lite lunch, så kom mormor och morfar och hämtade mig och vi åkte ut till Ulva Kvarn för att gå på marknaden! Supermysig, tycker om att gå på marknad, mest för stämningens skull, men även kul att titta på alla grejer. Nu var mycket dessutom hantverk :)
Inköpen blev: Lite smyckestillbehör och garn till benvärmare. Jag hade tänkt sticka själv, men mormor var så sugen på att sticka något så hon ville göra det åt mig, såå snällt :) <3

Kvällen spenderades i soffan med lite godis och film och har även gjort lite smycken, bilder på dem kommer oxå snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0